![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
REGULAMENT INTERN AL
CUPEI DUGA 2009
8 BALL
Editia I
A.
PREMIILE COMPETIŢIEI
Competiţia
se va desfăşura în sistem dubla
piramida sau grupe in functie de
numarul de participanti.
Locul I Trofeu,
premiu în valoare de 1.500 RON
LoculII Trofeu
şi premiu in valoare de 1.000 RON
Locurile III–IV Trofeu
şi un premiu în valoare de 500 RON
Locurile V-VIII Un
premiu in valoare de 250 ron
Taxa de participare: 50 RON
Pentru fete – taxa de participare 10 RON.
Tragerea la sorţi va avea loc sambata 23 mai 2009,
ora 9.30 şi finala CUPEI DUGA se va desfăşura duminica, 24 mai,
ora 18.00.
TINUTA
OBLIGATORIE : pantaloni de culoare inchisa, tricou cu guler tip polo sau
camasa.
Participantii
care nu respecta tinuta vor fi exclusi din competitie.
B.
REGULAMENT
1. SPARGERE ALTERNATIVA
2. Cel mai bun din 9 jocuri
(primul la 5).
Semifinalele
si finala: cel mai bun din 15 jocuri (primul la 8).
8 BALL - Reguli intemationale standardizate
1.
Obiectul jocului
Bila 8 este
un joc de biliard, in care fiecare lovitura trebuie anuntata si care se joaca
cu o bila alba si 15 bile tinta numerotate de la 1 la 15. Un jucator
trebuie sa introduca in cosuri bilele numerotate de la 1 la 7 (culori pline),
in timp ce adversarul sau va trebui sa joace bilele de la 9 la 15 (cele dungate).
Pentru a castiga jocul, un jucator trebuie sa introduca in mod regulamentar in
cosuri setul sau de 7 bile si in final bila neagra.
2.
Lovitura anuntata
In acest
tip de joc de biliard, loviturile al caror scop este evident, nu trebuie
anuntate. Este dreptul adversarului sa intrebe care va fi bila tinta si
cosul in care urmeaza a fi introdusa in cazul in care acest lucru nu-i este
clar. Loviturile cu manta sau combinatiile nu sunt considerate evidente si
trebuie anuntate atat bila tinta cat si cosul tintit. Cand se anunta o
lovitura, nu este NICIODATA necesar sa se indice detalii cum ar fi numarul de
ricoseuri din mante, carambolurile, etc. Bilele introduse in cosuri ca urmare a
unei greseli raman in cosuri, indiferent carui jucator apartin.
Spargerea de debut a bilelor nu este o lovitura anuntata. Jucatorul care
executa lovitura de spargere are dreptul sa ramana la masa de joc daca a
introdus in mod corect o bila colorata.
3.
Gruparea bilelor
Bilele sunt
grupate intr-un triunghi avand bila 8 in centruL triunghiului si bila din
varful triunghiului pe punct. Bilele din colturile triunghiului trebuie sa fie
din grupuri diferite (intr-un colt o bila plina iar in celalalt o bila
dungata).
4.
Spargerea alternative
Castigatorul
tragerii la sorti (sau al “lag”-ului) are dreptul de a sparge primul. In timpul
competitiilor individuale, dreptul de a sparge primul alterneaza la fiecare joc
nou.
5.
Faulturi la lovituri sarite si
ocolite
Daca un
meci nu este condus de un arbitru, atunci jucatorii trebuie sa fie constienti
ca daca, in incercarea de a executa o lovitura sarita sau ocolita,bila alba va
atinge in traiectoria sa alta bila decat bila tinta (chiar si in cazul cand
aceasta atingere s-a produs cu tacul, mana, prelungitorul, etc.), lovitura
respectiva va fi considerata fault.
6.
Lovitura de
spargere regulamentara
Pentru a
executa o spargere regulamentara, cel ce sparge (cu bila alba in mana
in spatele linieide bataie) va trebui:
Daca nu reuseste sa indeplineasca macar una din aceste
conditii lovitura se considera fault, iar jucatorul care vine la rnasa are
dreptul de a opta intre:
7. Scratch la o spargere
regulamentara
Daca un jucator comite scratch (adica introduce bila
alba intr-un cos):
ATENTIE: jucatorul care urmeaza la masa, are bila alba in
mana in spatele liniei de bataie si nu are dreptul sa loveasca o bila tinta
care se afla in spatele acestei linii, cu exceptia situatiei in care trimite
mai intai bila alba in afara zonei de bataie facand-o sa revina in interiorul
acesteia dupa impactul cu o manta sau cu o alta bila.
8. Bile colorate sarite de pe masa la
lovitura de spargere
Daca un jucator care executa spargerea de debut, face ca una
sau mai multe bile colorate sa sara de pe masa, lovitura se considera fault si
adversarul are dreptul de a opta intre:
9. Bila 8 intrata in cos din spargere
Daca bila 8 intra in cos direct din spargere, jucatorul aflat
la masa poate cere fie regruparea bilelor, fie reasezarea bilei 8 pe spotul de
fund si continuarea jocului. Daca jucatorul aflat la masa, comite scratch la
spargere si totodata, introduce in cos si bila 8, adversarul are dreptul de a
cere fie regruparea bilelor pe masa, fie reasezarea bilei 8 pe spotul de fund
si poate continua jocul cu bila alba in mana in spatele liniei de bataie.
10. Masa deschisa
Masa este deschisa atunci cand alegerea grupurilor de bile
(culori pline sau dungate) nu s-a facut inca. Cand masa este deschisa, este
regulamentar sa lovesti o bila plina mai intai pentru a introduce una dungata,
sau invers.
NOTA: masa este intotdeauna deschisa dupa spargerea de debut. Atunci cand
masa este deschisa este regulamentar sa se poata lovi mai intai orice bila
plina, dungata sau bila 8. Daca masa este deschisa si bila 8 este cea aleasa
drept tinta si lovita cu bila alba, atunci:
11. Alegerea grupurilor de bile
Alegerea bilelor de culoare plina sau dungate nu se face in
urma loviturii de spargere, chiar daca bilele introduse fac parte din una sau
din ambele grupe. Masa este deschisa intotdeauna dupa lovitura de spargere.
Adjudecarea grupei se face doar dupa ce un jucator a introdus, in mod
regulamentar, in cos o bila anuntata, dupa momentul in care s-a creat situatia
de masa deschisa.
12. Lovitura regulamentara
La toate loviturile (cu exceptia celei de
spargere sau cand masa este deschisa), tragatorul trebuie sa loveasca mai intai
una din bilele grupei sale si:
-
sa o
introduca in cos sau
-
daca nici o
bila nu este introdusa, dupa impactul cu bila alba oricare bila de pe masa
trebuie sa atinga o manta.
Daca nu este indeplinita macar una din aceste conditii,
lovitura se considera fault.
13. Lovitura de siguranta
Exista o posibilitate prin care jucatorul, indiferent din ce
motive de tactica, sa poata ceda randul adversarului dupa ce introduce in mod
corect o bila. Aceasta posibilitate se numeste lovitura de sigurantasi este
considerata regulamentara. Daca jucatorul care este la masa vrea sa joace la
siguranta, introducand in cos o bila clara, va trebui sa anunte inaintea
executarii loviturii "siguranta". Daca anuntul nu este facut
si una din bilele grupului sau este introdusa in cos, va trebui sa joace in
continuare. Orice bila introdusa in cos in urma unei lovituri de siguranta
ramane in cos.
14. Punctajul
Un jucator are dreptul de a juca pana in momentul in care
rateaza introducerea in cos a uneia dintre bilele apartinand grupului sau de
bile. Dupa ce un jucator a reusit sa introduca regulamentar toate bilele sale,
va juca pentru a introduce in cos si bila 8.
15. Penalizarea pentru fault
Jucatorul advers are bila alba in mana. Aceasta
inseamna ca jucatorul are dreptul de a pune bila alba oriunde pe masa (nu
trebuie neaparat sa fie plasata in spatele liniei de bataie, exceptie
de la regula facand doar lovitura de spargere de la inceputul meciului).
Aceasta regula impiedica pe jucator sa comita greseli intentionate care 1-ar
putea pune pe adversaru1 sau intr-o situatie de dezavantaj. Cu bila alba in
manajucatorul isi poate folosi mana sau orice parte a tacului (inclusiv varful)
pentru a aseza bila alba. In timpul pozitionarii bilei, orice lovitura executata
care rnisca bila alba se considera a fi fault daca nu este considerata o
lovitura regulamentara.
16. Lovituri combinate
Loviturile in combinatie sunt permise; bila 8 nu poate fi
folosita prima in combinatie cu exceptia situatiei cand masa este deschisa.
17. Bile introduse neregulamentar in
cosuri
Se considera ca o bila a fost introdusa neregulamentar in cos
atunci cand :
Bilele introduse neregulamentar raman in cosuri.
18. Bile colorate sarite de pe
masa
Daca o bila colorata sare de pe masa, se considera fault, iar
jucatorul isi pierde randul. Daca acest lucru se intampla cu bila 8, se pierde
jocul. Bilele sarite vor ramane in cos.
19. Jucarea bilei 8
Atunci cand se joaca bila 8, un scratch sau un fault nu
inseamna pierderea meciului daca bila 8 nu este introdusa in cos sau nu sare de
pe masa. Jucatorul care vine la masa are bila alba in mana.
20. Pierderea jocului
Un jucator pierde jocul daca comite una din urmatoarele
greseli:
a. comite un fault atunci cand introduce bila 8 (exceptie- vezi regula
9);
b. introduce bila 8 din aceeasi lovitura cu care a jucat ultima bila din
grupa lui;
c. face ca bila 8 sa sara de pe masa (valabil pentru orice moment al
jocului);
d. introduce bila 8 in alt cos decat cel desemnat;
e. introduce bila 8 cand nu era randul ei.
NOTA: toate infractiunile trebuie anuntate inainte de a se executa o alta
lovitura. Altminteri, se va considera ca nu s-a comis nici o infractiune.
21. Meci nul
Daca dupa trei veniri la masa consecutive ale fiecarui
jucator (6 tururi in total), nici un jucator nu mai incearca sa castige jocul
(decizia arbitrului) deoarece jucand in continuare ar putea, dupa toate
probabilitatile, sa piarda jocul, bilele vor fi regrupate urmand sa se refaca
jocul cu acelasi jucator la spargere ca si in jocul anterior.
NOTA: trei greseli consecutive ale aceluiasi jucator nu conduc la pierderea
jocului.